شما فقط نیستید , خیلی از خانم‌ها این روز ها به صورت دایم حس خستگی می نمایند و صبر شغل های منزل را ندارند! درواقع 70درصد از خانم‌های خانه‌دار مبتلا خستگی , بی‌حوصلگی و کرختی روزمره می‌شوند!


البته نکته حائض اهمیت این است که خستگی شما بی‌دلیل نیست و با پاره ای تحقیق درمورد علت و کارایی برای برطرف‌کردن آن می توانید از شر آن راحت گردید و از هر ثانیه از معاش خویش غایت به کار گیری را ببرید . در اینجا 9 برهان مهم خستگی در خانم‌ها را با نیز بررسی می کنیم و به شما میگوییم چطور برآنها غلبه نمائید .


1 . مصرف بیشتراز حد کافئین


چای و قهوه خستگی‌تان را در نمی‌آورند
در حالتی که فکر‌میکنید با مصرف یکسری جام چای و قهوه طی روز میتوانید خستگی‌تان را برطرف نمائید , شما خانم ها مشقت بار در اشتباهید! مصرف بیشتراز حد مواد دربردارنده کافئین به‌خصوص بعداز غروب آفتاب قادر است برعکس کار نماید و منجر شود شب‌ها خواب کافی نداشته باشید . شیرینی‌های خوشمزه‌ای نیز که درکنار نوشیدنی‌های‌تان می‌خورید هر چند در لحظه میل کردن احساس خیر و خوبی تولید می‌نمایند البته قندخون را مبتلا نوسان کرده و همین زمینه خستگی را تعدادی برابر می کند .

 

شایسته ترین روش برای رفع خستگی پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی نو و پروتئین‌های فارغ از چربی است . با این کار می توانید وزن اضافی‌تان را نیز کسر کرده و از چاقی که یکی دیگر از عوارض حیاتی خستگی است , خودداری کنید .


2 . نداشتن عمل ورزشی
کم‌تحرک‌ها خسته‌تر می باشند
ورزش‌ نکردن یک کدام از عارضه ها حساس خستگی است . روانشناسان غالبا برای رفع خستگی در بالا به بیماران‌شان پیروی از یک برنامه ورزشی منظم را سفارش می کنند . ولی یادتان باشد 3تا6 ساعت قبلی از خواب نباید هیچ گونه ورزشی انجام دهید .

 

در صورتیکه شم می کنید پس از ورزش خسته‌تر میشوید بایستی بدانید که ورزش درواقع انرژی ایجاد می‌نماید خیر این‌که آن را کاهش دهد! نسبتاً همگی تحقیقاتی که روی این مورد انجام یافته اثبات کرده‌اند اشخاص کم‌تحرکی که استارت به ورزش می‌نمایند خیلی کمتر از اشخاصی که مدام یکجا بی کار می‌نشینند شم خستگی می نمایند .

 

برای رفع خستگی بایستی دستکم 3 روز در هفته روزی 40 دقیقه ورزش فرمایید . اهمیت ندارد چه ورزشی انجام می‌دهید تنها این‌که یکجا اثبات و بی کار ننشینید! پس از یک ماه ورزش خودتان شاهد تغییرات تولید شده خواهید بود و در 3تا 6 ماه آتی هم به بهترین حالت خواهید رسید .


3 . کم‌خوابی
قبلی از خواب گوشی بازی می‌کنید؟
حتما می‌دانستید می خواهیم راجع به کم‌خوابی سخن کنیم! نسبتاً نیمی از عوارض خستگی مرتبط با کم‌خوابی است . در‌صورتی‌که شب‌ها نمی‌توانید به صورت میانگین 7 ساعت خواب مداوم داشته باشید , کارایی نمائید 3ساعت گذشته از خواب به هیچ وجه نوشیدنی‌های دربردارنده کافئین مصرف نکنید .

 

در شرایطی‌که نیز سرویس بهداشتی رفتن‌های نصفه شبی برهان از خواب پریدن‌تان است شب‌ها پس از شام یا این که چه بسا بعداز ساعت 6‌ عصر دیگر آب میوه ننوشید . ولی این را نیز درنظر بگیرید که برخی اشخاص با مصرف یک استکان شیر عسل گرم پیشین از خواب خوب تر می‌خوابند . علاوه‌بر این وقتی که به تختخواب میروید از دیدن تلویزیون یا این که کار با تلفن همراه و لپ‌تاپ صرف‌نظر نمائید . اتاق خواب‌تان نیز می بایست آهسته , با دمای معتدل و کم‌نور باشد .

 

منابع :

https://homajamali.bigcartel.com/ashpazi1

 

 

منبع : ایران طراح |9 برهان خستگی خانم های منزل دار
برچسب ها : خواب ,ورزش ,مصرف ,نمائید ,انجام ,ساعت ,ورزشی انجام ,دربردارنده کافئین ,مصرف بیشتراز